Wednesday 19 June 2013

akhirnya...

assalamualaikum...

sudah lame saya menunggu saat terindah ny...iaitu saat pulang ke kg halamn...
seprti terasa di syurga...makan minum ku terjaga oleh kedua orang tuaku...buka ape selama ny..saya dok kt kelantan macam tak terurus...yela...bukan ape mkn sehari sekali je...hey im not like that...saya mkn sehari lima kali thu tak...bukan nk tahan perut ke ape...yela dok kt u n kne la save money...

money kuar serupa air...kene la bajet2 sikit...ag da nk dekat nk blik ny...malu la kit nk minta money gn mak...hehe..mak gn abah mmg la kisah nk bg duit...tp ye la ain tak nk la mak manje kn ain dgn duit ny...nsib baik ain tak cm dlu mak...dulu ain boros mak...sekrang tak cm dulu..

orang kte kalau duduk kt ngeri orang ny byak kai duit...tp ain tak cm tuh mak...shoppin2 belajar...ala...blik rumah leh shopping gn mak kan?...lagi best...dan adik2...duit yg mak bg tuh mmg khas utuk belajar sajaa...tak ade tok menyimpang ke lain...hehe..hampir lupa dgn duit topap sekali..huhu..nt cm ne nk tpon family...haha,,,

ny nk cerita...2 minggu sebelum nk balik///pelbagai dugaan yg terpaksa saya lalui...nk tak nk pahit ke...mmg terpaksa jugak...nk telan terasa pahit nk buang susah sangat...

erm...the story like this...2 minggu before that...saya mengalami...salit tak ade la berpa teruk sangat...saya ny dalam setahun msati sakit...tak kira sakit ape pun..pastuh susah plak nk  baik kalau sakit...msti susah nk baiknya...sagala macam penyakit yg datang kt badan ny....

firstly...fever monsoon...tekakku mengalami kesakitan n kegatalan...asik je la batuk je...pas tuh selsema...mmg tk tahan la mase tuh...ubat dah la tak de..hurm sedih tau...nama mak je yg ad bibir ku mase tuh...bgaikan tiada siapa yg mendengar...dan hanya kalimah Allah yg terucap d bibirku....

tapi saya kuatkan semanagt...untuk memebeli ubt di farmasi sebaba badan ny mmg dah tak larat sangat...beli ubat da macam beli ubat utk mak...kemain byak  beli...heyy...tak pernah beli ubat sebanyak tuh...blik je terus mkn ubat n tido...alhamdulillah saya dpat hidup kembali...

seminggu slepasnya saya terkena keracunan mknan...tiba2 je muntah2...heyy...tak selera nk mkn...otak ny pkir kt rumah je...da la mse tu minggu peperiksaan tp..ain tetap tbhkan ht...kuatkan semangat....demi satu matlamat...alhamdulillah semua paper final exam dpat dijawab dengan tenang...moga2 result nt dapat yg terbaik..insya'Allah...

now...welcome back to johor darul takzim....love you so much...selamat tinggal sem 2...a lot sweet memory in kolej kediaman kota...sem 3 berjumpa lagi di kolej kediaman baru...pada bulan 9..


                                adik2...tgu akak balik tau..ade surprise tok korang berdua....:)

No comments: