Thursday 26 December 2013

DIA WALIKU

assalamualaikum...

dlm entry kali ini saya nk share dgn korg satu cter yg telah diadaptasikan dari sebuah novel yg dikarang oleh fatimah syarha...yang sangat terkenal akan bidang penulisan cinta teragung...
cter akan ditayangkan pada akn datang setiap hari selasa 10 malam di tv al-hijrah...same2 satu family tonton cter ini ok....:)






Sinopsis Aku Ada Wali 

Aku Ada Wali berkisarkan mengenai cara mengurus cinta yang tiba belum pada masanya. Ia juga berkisarkan mengenai persahabatan dan kekeluargaan. Seorang gadis yang baik dalam persahabatan sentiasa membimbing, menyelesaikan masalah dan mengambil berat perihal kawan. Rakan-rakan bukan Muslim juga sangat menyenanginya.

Gadis yang dimaksudkan ialah Khazinatul Asrar yang juga pemimpin pelajar yang rutinnya sangat sibuk dengan pelajaran, program persatuan, usrah dan sukan. Dia meletakkan prioriti di alam kampus untuk fokus mencintai Allah. Cinta Agung itu menjadi sumber penggerak untuknya bermotivasi tinggi mencintai ilmu, menggilap kepimpinan diri dan memimpin warga kampus.

Dia menjadi kegilaan rakan sekelasnya, Tsabit kacukan Libya-Melayu yang mencuba memikatnya dengan pelbagai taktik. Namun Khazinatul Asrar berjaya menolaknya. Dia juga disukai seorang pelajar perubatan, Mukhlisin. Jejaka ini menggunakan Hijriah, rakan sebilik Khazinatul Asrar untuk menghantar nota misteri kepadanya.

Bagaimanapun, Khazinatul Asrar tidak memberi peluang kepada lelaki itu untuk berkawan dengannya. Asraf, keluarga angkat gadis ini pula sering menghantar surat dari Turki tetapi sampai ke tangan Hijriah. Surat itu dibalas Hijiriah kerana dia tidak mahu sesiapa menjadi penghalang antara Khazinatul Asrar dengan Mukhlisin.

Khazinatul Asrar juga diuji dengan tingkah laku Hijriah, namun tanpa rasa jemu dan bosan, dia membimbing Hijriah supaya kembali ke pangkal jalan.

Pelakon: Siti Saleha, Shawal Ruslan, Kathy Azian, Puteri Chi Chi, Sabhi Saddi, Zoey Rahman, Zahiril Adzim, Ayda Jebat.

Penerbit: Tsar Asia Sdn Bhd

Penerbit Eksekutif: Wan Sariah & Aidil Fitri MY


Pengarah: Aidil Fitri MY

No comments: